mandag 25. januar 2010

Smart Ass 1 og Smart Ass 2 pà tur

Da har vi forflyttet oss litt lengre sòr i Mexico. Og vi befinner oss nà hos Cecilies gamle vertsfamilie. Cecilies Mexicanske mor gjorde det svaert klart at dersom vi ble her mindre enn ei uke sà kom hun til à sende oss tilbake til Norge i mange deler. Sà vi fàr se hvor lenge vi blir.

Av og til er det ikke sà greit à fà med seg alt som foregàr. I gàr trodde vi at vi skulle ut à spise frokost. Men endte opp med fòrst à spise frokost, sà dra til en butikk der de selger "ting" (ingen av oss kommer pà et godt ord.) Deretter tok vi bussen til Mitla for à se noen ruiner. Det var steiksol. Og vi hadde selvfòlgelig ikke tenkt sà langt at det kunne vaere lurt à ta pà seg solkrem.

Vi hadde heller ikke med oss kamera, mobiltelefon, klokke og Cecilie hadde i tillegg glemt solbriller. Fin gjeng med andre ord.

Fòr vi dro hadde vi gjort en avtale om at vi skulle mòtes klokka 17 for à spise middag. Det viste seg à ikke bli sà lett. Fra Mitla dro vi til et sted som heter Hierve el Agua - der det er svovel i marka og det ser ut som frosset vann, men som er stivnet leire. Det var en helt fantastisk utsikt og en helt grusom vei à kjòre for à komme dit. Trine som satt naermest dòra hadde hjertet i halsen i de 40 minuttene det tok à komme seg dit. Da vi var fremme var klokken kvart pà fire og alle som var i bilen ville vaere der i 2 timer for à bade. Vi hadde selvfòlgelig ikke med oss badetòy. Vi innsà fort at vi ikke ville komme tilbake i tide, men kunne ikke gjòre sà mye siden vi ikke hadde mobil (det var foròvrig ikke dekning heller).
Da vi endelig var tilbake i Mitla var det mòrkt og bussen vi skulle ta hadde sluttet à gà, heldigvis kunne mannen som kjòrte oss opp til Hierve el Agua kjòre samme bil som Taxi (veldig funksjonelle disse Mexicanerne) MEN, han màtte selvfòlgelig vente ca en time fòrst i tilfelle det var andre som skulle vaere med.
Til slutt var vi ikke hjemme fòr klokka 20. Ikke ringere en 3 timer forsinket. Sànn kan det gà nàr man bare skal ut à spise frokost.

Siden vi ikke hadde med oss kamera og bare har tatt "mental pictures" kan dere ikke fà se akkurat hvordan det var. Men Trine har gjort en fantastisk innsats og gjenskapt sitt mentale bilde i Paint.



Vi har foròvrig blidd veldig inspirert av Se og Hòrs lusekoftegiving til kjendiser. Og har startet serien: "Trine og Cecilie làner ut en Mariusgenser til tilfeldige folk de treffer pà veien"

5 kommentarer:

Annifrid sa...

flire meg skakk te dokker vimsegurian..men d e endel av sjarman:) kos dokker vidre snuppe:)

Unknown sa...

hihihihi! Nice! (Kom heim)

Liv-Heidi sa...

Superherlig blogg. Dersom det blir utlån av Marius-genser melder jeg meg allerede nå som ankomstkomite med flagg og plakat og bærehjelp.
Kos dere skakk ihjel!

Sanne sa...

dette er den morsomste bloggen i hele verden. jeg ler hele tiden. derfor synes jeg at dere skal skrive oftere, ca hver time hadde vært fint. og jeg synes hvert innlegg skal være med trine sine fantastiske paint tegninger. det var så naturlig tegnet at jeg nesten følte at jeg var der sammen med dere!

Unknown sa...

Har dere dødd nå? Hva gjøøør dere? Her er det ca fem hundre tusen minusgrader, men jeg er varm i hjertet mitt fordi jeg skal til bestevenninna mi, Sanne, og spille party-alias på lørdag. Hvor mange var det jeg og du, Cecilie, klarte på en gang den gangen? 11? Da vi spilte hos Felge her om dagen, klarte vi 11, og var best i verden og knuste Looser-Sanne og Looser-Inge. Men vi var jo tre. (savnesavnekomtellbake)